Thursday, March 17, 2011

Azam

Seronok bila baca blog-blog kat SusuIbu.com. Banyak info yang aku dapat berkenaan dengan tip-tips dalam menjayakan penyusuan ibu secara eksklusif. Aku juga berazam untuk menyusukan cahaya mata yang bakal aku lahirkan secara eksklusif sehingga umur 2tahun. Semasa anak kedua dulu iaitu Aqil, aku hanya dapat menyusu secara eksklusif sehingga umur 9 bulan je. Aku tak dapat buat stok EBM yang secukupnya memandangkan pada masa tu aku sedang belajar part time. Aku tidak mempunyai masa yang cukup untuk buat stok EBM. Akhirnya terpaksa campur dengan susu formula pada umur Aqil menjejah 10 bulan. Pada masa tu aku sedih dan terkilan sangat x dapat nak berikan yang terbaik untuk anak kesanyanganku. Tapi aku juga bersyukur kerana berjaya melepasi tempoh 6 bulan berbanding anakku yang pertama iaitu Afif. Masa anak sulung dulu aku terpaksa tinggal baby di kampung sehingga umurnya 4 bulan. So, aku hanya dapat menyusukan Afif semasa dalam pantang je...cian anak mama...sedih sangat masa tu.

So, kali ni aku berazam dan berdoa kepada Allah supaya mempermudahkan dan mempermurahkan rezeki baby aku nanti..Amin!

Start dari sekarang aku dah mula menambahkan ilmu aku dalam dunia penyusuan susu ibu supaya nanti aku tidak lagi tersalah langkah. InsyaAllah....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers